Visa ett inlägg
Oläst 2014-07-29, 17:24 #9
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Ursprungligen postat av CotopaXi Visa inlägg
Om du inte har räknat med att behöva skatta på vinsten när du la offerten för jobbet har du tänkt väldigt tokigt. Du bedriver uppenbarligen näringsverksamhet. Starta firma eller använd en tjänst för att fakturera via deras f-skatt. Simple as that. Lägg på 50% mer marginal nästa gång...

De metoder som involverar att försöka slippa undan att skatta hör verkligen inte hemma på detta forum.
Har hört att tjänster som låter en fakturera inte är pålitliga hörde lite dåliga saker om ett sådant företag, så räknar med att det kan vara svårt att lita på dessa företag. Men jag kan ha fel, bara rykten.

Förstår det att man inte kan diskutera skatteflykt, vilket inte är syftet. Vill få mer information om alternativa metoder.

Det kan inte vara olagligt att flytta till ett annat land där man betalar mindre skatt. Och beloppen jag nämnt är eventuella belopp, kanske jag inte får dem alls eller så öppnar jag konto i ett annat land

Hade jag redan fått pengarna och sedan frågat, då hade det varit olagligt och fel enligt vissa som gillar att betala skatt.

Tycker personligen skatt är bra då vi slipper betala för sjukvård och liknande, men 20% vore ok inte 50%. Särskillt inte för småföretagare, hade inte spelat någon roll om man hade ett företag som omsatte tiotalsmiljoner per år genom lokala intäkter (inom Sverige), då kan man skatta 50% utan att tänka så mycket på det.

Tror forumet är indelat i 2 grupper, dem som gillar att betala skatt och dem som inte gör det.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat