Visa ett inlägg
Oläst 2014-07-27, 18:59 #16
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av John Adams Visa inlägg
Hur som helst, jag hade skickat ett mejl direkt till NetOnNet och förklarat det hela på ett snyggt sätt samt hota med att det blir en del dålig PR ifall de inte hanterar ärendet på ett annat och rätt sätt, skriv även ett meddelande direkt på deras facebooksida, då menar jag ett pm och inte offentligt på deras wall. De som sköter deras Facebook, Twitter m.m är där för att svara och ansvara för företagets rykte.
Fullständigt korkat i mitt tycke. Så fort man börjar att hota med saker så kommer motparten direkt sätta sig med taggarna utåt och om ni inte är advokater så vill ni inte ens befinna er i en sådan diskussion. Jag har inte läst tråden så noga och TS har säkert helt rätt och lagen på sin sida, men skulle det visa sig att motparten har full koll på de relaterade lagarna och ni själva inte har det - då är ni rökta.

Jag har själv jobbat i datorbutik och Konsumentköplagen gick man igenom noggrant. Det är snarare regel än undantag att kunderna som står och skriker är de som har minst koll på vad som gäller. De har sett Sverker på TV och tror de står över alla andra.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat