Visa ett inlägg
Oläst 2014-06-27, 17:48 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs Visa inlägg
För mig personligen så känns det här som en domän-inflation på marknaden. Man spottar ut massvis av ändelser och jag betvivlar att speciellt många av dom kommer till nytta.

Jag tror att de som kommer att ha nytta av dom är företag som KAN satsa på marknadsföring med hjälp av stora summor.

Den stora grupp som ökar på statistiken för pre-reg och regisreringar är domainers och det är väl mellan dessa parter som jag gissar på att affärerna sker med.

Som domainer förstår jag att man vill testa lyckan, eller rättare sagt, inte missa "guldchansen", men jag tror inte att vi kommer se några jätteprojekt på ändelserna.
Jag tänker ganska mycket som dig. Jag har nog skrivit det innan, men jag tror en stor del av de nya gTLD:erna kommer floppa och försvinna. Dock är människan föränderlig så hur vi ser på (de bättre) av de nya domänerna om fem-tio år vet förstås ingen. Jag tror som sagt att vissa nischade kommer att funka bra, medan andra kommer glömmas bort och försvinna.

Ps. Jag gör precis som du antyder, dvs försöker plocka russinen ur kakan (de som finns till standardpris) och bygga upp en schysst domänportfölj. Hundra av domänerna lär jag inte ens förnya 2015. Ibland köper man dumheter (Senaste var för ett par dagar sedan med "Webl.ink" . Jag kommer mer och mer inrikta mig på .COM när detta lugnat sig.
Captain Thailand är inte uppkopplad