Visa ett inlägg
Oläst 2014-04-29, 14:39 #20
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Bara för att han har mycket pengar är det inte alls nödvändigt för honom att bo i hotellsviter för 2000-8000 euro per natt, om han själv nu inte vill. Det låter sjukt i mångas öron, och det är det också. Inte heller behöver han eller ja, någon annan, en båt på 500 miljoner som kostar några miljoner i drift per år, bara för att man är rik.

Visst kan han njuta och leva livet, men för honom kanske leva livet innebär att inte slösa pengar, trots att han har mycket. För jag ser det som att slösa pengar, om man lägger ca 50 000 kr - 70 000 kr eller vad det nu är, på hotellrum per natt. Eller flera tusen per lunch för att få färskaste råvaran och bästa kocken. Bara min input på det hela, men men.
Frågan är väl då varför ens ha så mycket pengar om man inte tänker använda dom. Och har aldrig sagt att han måste det..

Har man flera miljarders slösar han inte mer än en fattig sett till fördelning. Så ändå inte att slösa. Och dom Summor jag sagt är inga konstiga eller onaturliga. Ska vi prata slösa pengar finns det värre exempel.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat