Visa ett inlägg
Oläst 2014-04-16, 09:27 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Vebut Visa inlägg
Förvånar mig inte, skrattar alltid när partierna uttrycker sig om IT relaterade frågor. Sverige är så pinsamt att man knappt vågar säga att man är svensk...

Istället för lagen mot annonymitet, varför inför vi inte en lag som kräver att alla som ställer upp i valet måste ha gå om grundskolan och påvisat grundläggande förståelse för hur världen fungerar. Ibland känns det som att jag, som med simpel gymnasieutbildning, kan mer om allt än idioterna i regeringen. Varför röstar ens folk längre?
Jag är tämligen övertygad om att du själv skulle framstå som precis lika skrattretande om du uttalade dig i ämnen där du inte var väl insatt. Ingen politiker kan allt och ingen ska heller kunna allt, det är därför man har andra människor till hjälp, i synnerhet om man vunnit ett val. Sverige är en demokrati, då kan man inte ställa upp några sådana märkliga regler.

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
4% är gränsen men det finns ingen som helst risk att MP åker ut. De har ett starkt stöd
bland unga vänstervänner (som själva tror de är neutrala) så de kommer finnas kvar länge.
Vad är ett neutralt parti? Ett parti som inte tycker något? Det finns förhoppningsvis inga sådana.