Visa ett inlägg
Oläst 2014-03-29, 10:55 #58
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Vad är det för fel på plattskatt?
Felet är att statskassan då inte får in tillräckligt med ekonomiska medel för att bibehålla ett välfärdssamhälle. Men det är väl ganska uppenbart att ett sådant inte är i ditt intresse?!

Citat:
Och fattigdom är något personen själv skapar genom inte skapa värde för sig själv, och det är med rättvist.
Menar du på allvar att burmeserna som bor i plåtskjul ett par hundra meter från mitt hus (bara som ett konkret exempel) har skapat sin egen fattigdom? Menar du att en ensamstående mor som blir arbetslös pga uppsägningar förtjänar fattigdom och har sig själv att skylla för att hon inte startade ett framgångsrikt IP-telefonföretag?

Citat:
Och alla får ju samma sjukvård om man betalar för sina försäkringar, det är valet man får göra. Eller acceptera läget.
Om sjukvården privatiseras försäkringarna marknadsanpassas kostnadsmässigt kommer de bli så dyra att alla inte har råd med dessa. Skall nämnda ensamstående arbetslösa person som fått cancer acceptera läget och dö för att denne förtjänar att göra det?

Citat:
Om folk inte får sjukvård eller få bo på en gata så har folk valt att inte vilja ge den personen pengar eller familj inte intresserad av personen alls.
Ja, självklart skall folk utan sociala nätverk bo på gatan. Exempelvis många åldringar. Herrejävlar.

Citat:
Om jag haft tur vet jag inte, kanske men tror handlar mer om inställning från början och ha något mål.
Visst har det med inställning att göra. Om man inte råkar vara "svag". Du är i varje fall ingen person som har svårt att framhäva dig själv som lyckad. Mer lyckad än 99% av oss, som du själv uttryckte det. Grattis!
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat