Visa ett inlägg
Oläst 2014-03-01, 17:02 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Men om du läste lyfte jag fram Dubai som ett bra exempel på där folk får ta sitt eget ansvar, där staten inte tar ut någon skatt och du får betala för det du behöver själv.

Samtidigt staten använder sina pengar för bygga infrastruktur för landet ska utvecklas på den biten.

Och genomsnitt var jag på väldigt lite på så kallade turist saker, dom fåtal ställen jag var på frågade dom mig om jag var resident. Inte ens personal klassa mig som turist där.

Men håller inte med dig att Dubai i sig skulle vara ett slavland, att folk får jobba hårt visst men det har även gett många möjlighet till arbete med.

När du säger förtryck hur menar du då? Den allmänna bilden att Islam är förtryck?

Visst att dom kan ha rätt stränga lagar på vissa saker, och som folk i väst ser som helt galna.
Men herregud, reste du verkligen till Dubai utan att märka att det de flesta utom 10-15% araber helt saknar rättigheter om de inte har pengar? Googla lite om migrantarbetarnas behandling i Dubai vet jag. Ioförsig finner du säkert att de flesta seriösa aktörer kallar det "forced labour" istället för slavhandel. Jag menar också att hela livsbilden för migrantarbetarna är största fötrycket, eller ja ... kvinnors (brist på) rättigheter kanske ändå hamnar före. Det är samhällsproblem ... inte religiösa problem.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat