Visa ett inlägg
Oläst 2014-02-25, 16:24 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Obligatorisk moralisk aspekt:
Antingen följer man lagen eller så gör man det inte, det är var och ens beslut och man får själv ställa sig frågan om man är redo att ta risk och eventuell konsekvenserna för det man inte anser behöva följa. T.ex. så vill Conny Westh här inte betala fortkörningsböter heller, alltså att inte ens ta konsekvensen av sitt agerande med hjälp av paragrafrytande och lögner.
Det finns vissa lagar som jag aldrig kommer följa:

- Jag kommer aldrig att ange en granne som har TV men som inte betalar TV-licens, inte ens min värsta fiende kommer jag ange om de har tv och inte betalar licens, för jag tycker det är en förfelad avgift.
- Jag kommer aldrig att skvallra på att en granne spelar musik eller "stör" enstaka tillfällen, Jag anser att de som är "lättstörda" och bor i lägenhet bör flytta till villa med långt avstånd till grannar. Jag hör faktiskt mina grannar, men har aldrig i hela mitt liv klagat på att de stör när debefinner sig i sina lägenhet. Om de däremot börjar springa runt och knacka på dörrar till andra lägenheter och banka i min vägg så kanske jag kommer klaga (har inte hänt hittils).
- Jag skulle knappast ange en personlig kompis till polisen om denne jagades av polis eller var på rymmen.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat