Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Bara för att ha det sagt. Innan du hoppar på en rea för reans skull. Kolla villkor. Vi lägger en hel del tid på kunder som är helt knäckta över att de köpt något billigt hos en annan registrar men sedan är de inlåsta på olika sätt och kan inte fritt flytta sina domäner. Förnyelsen kan också variera extremt i pris - flera hundra procent. Så ta till dig av helheten i alla erbjudanden.
Lycka till!
|
Tänkte precis skriva det johan1234 redan påminner om. Personligen gjorde jag ett misstag hos Svenskadomäner (om jag ej får kritisera företaget öppet kan ni ta bort mitt inlägg) där jag registrerade ett antal domäner för 1 kr/st. Efter att avtalstiden löpt ut (1 år) så trillar det ner en faktura på posten med kostnad för så väl domän (ytterligare ett år) som fakturapåminnelse på total 468 kr. Detta pga att jag inte sagt upp domänen i tid utan förlitat mig på att avtalet löper ut automatiskt. Kika därför igenom avtalen ytterligare en gång så det inte blir dyrare än nödvändigt, speciellt när du funderar på att köpa så pass många domäner.
Lycka till!