Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-22, 08:58 #63
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Först och främst hoppas jag att vi kan undvika 20 miljarder människor. Sen hoppas jag att de flesta förstått vid det här laget att jag varken är anarkist eller vill förbjuda privat ägande Precis som du tror jag inte heller på helt fri rörlighet, man måste naturligtvis anpassa all lagstiftning efter verkligheten såväl nu som i framtiden.

Visst kan protektionism som du säger vara positivt i vissa situationer men generellt är det ingen bra väg att gå.
Jag menar inte att du är anarkist (eller att du vill förbjuda privat ägande eftersom det skulle rimma rejält illa med din inställning till frihandel, hehe), jag drog till med en tillspetsad "jämförelse".

Beträffande de tjugo miljarderna tror jag dessvärre att det är ganska realistiskt (men inte under vår livstid). När jag föddes var vi hälften så många människor som idag, vilket förvisso kan indikera att jag är riktigt jäkla gammal ;-) FN:s befolkningsfond tror förvisso att befolkningstillväxten kommer att mattas av om sisådär tio år, men de senaste fem decennierna har vi konstant blivit en miljard fler var tolfte till trettonde år.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat