Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-12, 17:34 #43
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Varför är detta ett problem? Det kommer alltid att finnas "bättre" domännamn än vad du har råd med oavsett var priset ligger... Om jag vill börja sälja leksaker på nätet så är naturligtvis leksaker.se väldigt trevlig att ha oavsett om detta är namnet på mitt företag eller inte men bara EN enda person kan äga denna domän. Samma sak gäller oavsett bransch - att ha andra, sjätte eller tionde bästa domännamn är sällan särskilt bra, då är det bättre att sticka ut med ett unikt namn och sådana finns det oändligt många domännamn till. Dessutom lönar det sig inte att parkera de allra flesta .se-domäner som inte används idag, endast riktigt bra domäner får man in några vettiga summor på och dessa hade säkerligen parkerats / hållts på oavsett om priset låg på 50, 500 eller 5000 kr. Det är ett icke-existerande problem helt enkelt och då väger fördelarna med ett lågt pris utan tvekan över.
Jag tycker att det är ett problem av flera skäl som jag och andra redan har framfört i denna tråd och i andra (hämmar utvecklingen bl.a.), om du inte tycker att det är ett problem så är det helt upp till dig och inget konstigt alls.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vad spelar det egentligen för roll vad några enskilda personer anser att värdet på en domän, mobiltelefon eller strandtomt är? Känns ganska meningslöst att ens diskutera Antingen kommer köpare och säljare överens om ett pris eller inte, det rör knappast någon annan person än dessa två (+ eventuellt Skatteverket / staten då).
Jag är rätt säker på att i stort sett alla som försvarar domänhamstring inte skulle betala det de själva begär för ett domännamn som de inte använder alls eller endast har parkerat och det gör att jag personligen finner detta fascinerande. Se det som en filosofisk diskussion.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat