Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Verkar ju vara samma sak med Ernst & Young som med H&M. De verkar ju helt ha frångått varumärket "Ernst & Young" till förmån för "EY".
Väldigt konstigt val måste jag säga. Jag kände inte alls igen vilket företag det handlade om när jag gick in på sidan och där ju ändå Ernst & Young ett extremt väletablerat och välkänt företag/varumärke. Enda stället det står Ernst & Young på är är längst nere i footern och det hittar man ju inte om man verkligen inte letar efter det. Jag gav upp och använde Ctrl+F efter att jag visste vilket företag det handlade om. Mycket märkligt.
|
Hahaha, ja du har faktiskt rätt. Verkar som någon varumärkesbyrå faktiskt gjort en riktig blunder... det där har jag helt missat...
http://www.resume.se/nyheter/pr/2013...k-gay-tidning/
Men ja, då var EY ett dåligt exempel, men det finns många fler som använder ett kortare domännamn trots längre varumärke.