Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-03, 21:13 #2
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Skillnaden är att tidigare exempel, H&M, har rebrandat hela sitt varumärke till sitt "tidigare" akronym och då förefaller ju www.hm.se som ett måste då det de facto är varumärket. Däremot är ju fallen www.mp.se & www.ey.se bara "domain shorteners" där de fortfarande har kvar de huvudsakliga varumärkena "Miljöpartiet" och "Ernst & Young".

Personligen tror jag alltid primary ccTLD akronymet kommer vara 100ggr starkare än LL.nu. Däremot finns det ju många fall där bolag har samma akronym, då är säkert folk villiga att betala upp för .NU-varianten.

Finns många roliga exempel på upptagna akronymdomäner, Annika Falkengren's lilla bank är min favorit (www.seb.com)
Verkar ju vara samma sak med Ernst & Young som med H&M. De verkar ju helt ha frångått varumärket "Ernst & Young" till förmån för "EY".
Väldigt konstigt val måste jag säga. Jag kände inte alls igen vilket företag det handlade om när jag gick in på sidan och där ju ändå Ernst & Young ett extremt väletablerat och välkänt företag/varumärke. Enda stället det står Ernst & Young på är är längst nere i footern och det hittar man ju inte om man verkligen inte letar efter det. Jag gav upp och använde Ctrl+F efter att jag visste vilket företag det handlade om. Mycket märkligt.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat