Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-04, 17:21 #36
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Man kan i alla fall inte göra det med kvalitet på 30 minuter.
Nu snuddar du vid hela min poäng; det blir aldrig kvalitet med färdiga teman. Jag är som sagt inte helt emot tanken med färdiga teman, det finns enstaka fall då det kan vara helt rätt.

Det jag retar upp mig på är de som kallar sig webbutvecklare/webbdesigners men har gjort en liten business av att installera WP med färdiga teman, som dom oftast själva inte ens begriper koden för...

Jag stöter oftast på någon ny kund varje månad som har blivit utsatt för en av dessa hit-n-runs. Dom anlitade en 22-årig frilansande utvecklare som tog 6-8 lax för att leverera vad dom trodde var deras egen hemsida, men vad som faktiskt bara är något skräpigt tema från en amerikansk marknadsplats. Och nu går inte killen att nå, alternativt är för "stressad" för att hjälpa, men i själva verket handlar det om att nu behöver något riktigt jobb göras, och denne individs kunskaper slutar vid att installera ett tema...

Du beskriver ett bra scenario hos en seriös leverantör, där det identifieras mål, upprätas kravspec, och man t.o.m. har uppföljning och utbildning med kunden. Detta är inte praxis för de aktörer jag syftar på, och om man är så pass engagerad som du beskriver, ja då förutsätter jag att kunden vet vad denne köper.

Personligen hade jag blivit lack som kund om jag fick debiterat 6.000kr, och inser att det är max 1h aktivt jobb+tema för $29 bakom detta, och resterande kostnad är leverantörens egen "cost of doing business", d.v.s. jag betalar avsevärt mycket mer bara för att leverantören ska bemöda sig att prata med mig och skriva sin egen offert, än jag gör för produkten jag får.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat