Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-21, 00:09 #18
sirsubliminal sirsubliminal är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
sirsubliminal sirsubliminal är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av jejje.net Visa inlägg
Jag är själv i byte från webbhotell till VPS, fastän min trafik är löjligt låg. Jag siktar på att använda DigitalOcean som har Datacenter i Holland och USA. Där kostar en 512Mb ca 35kr månaden.

Detta kanske är nåt för dig, så du kan skala upp vid behov utan att bli luspank. Har du kunnskapen kan du ju bygga upp en eget litet nätverk. Ponera 4st 512mb ram som du lastbalanserar borde ju klara otroligt mycket - för ca $20 i månaden.

Jag sitter i testfasen och håller på att göra backuper, inställningar osv för att se att jag klarar mig på 1 server. Och i framtiden vid behov hade jag tänkt att spegla flera servrar så att jag får en upptid som jag kan vara nöjd med.
Har nu testat digitalocean. Prismässigt fantastiskt.
Satte upp en identisk miljö som jag satt upp på flera andra vps:er jag håller på att testa (för att hitta var allt ska bo).

Såg att digitalocean's miljö använde nästan hela 370 MB minne där samma miljö hos nya CloudRoyale använde 290 MB. Det är ju en stor skillnad. Märkligt tycker jag att det kan skilja sig, men jag är iofs inte en hardcore server nisse. Upplägget var i test Centos med apache, mysql, webmin, virtuamin och standard php paket som i test bara rullar på Sugar crm med en user inne per vps.
sirsubliminal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat