Oavsett vad du avsåg och vilka förenklingar du gjorde så måste man ha klart för sig grundläggande företagsekonomiska termer
Inkomster - utgifter
Intäkter - kostnader
Inbetalngar - utbetalningar
Har man gått ekonomisk linje på en gymnasieskola så har man lärt sig detta i ämnet företagsekonomi.
Ingår även första terminens studier i företagsekonomi på universitetet, åtminstone gjorde det i Lund.
... och i första inlägget skrev du detta:
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Samma sak med hostingkostnader.
Dessa båda kostnader uppstår när leverantören utfärdar fakturan, inte när den betalas. Så följaktligen ska de bokföras som två skilda verifikationer enligt faktureringsmetoden.
|
Ger man sig in och vägleder så ska man kunna att kostnader inte uppstår när faktura utställs utan när resurser förbrukas.
Får exvis konsekvenser för om t ex avgiften för hostingen löper över en tid så att den överlappar flera bokslutsår.
Mitt sista inlägg i detta ämne.
·