Conny: Ska jag vara helt ärlig hade jag inte velat träffa dig heller och många håller nog med mig. Rätt många av dina kommentarer här på forumet är direkt översitteri alternativt besserwisser attityd alternativt hybris, välj själv.
Dessa grabbar har säkerligen en ide som de tror på och jag kan hålla med om att sättet de presenterar den på, på forumet antagligen inte lockar till sig några seriösa ansökningar. Men samtidigt, det hjälper ingen, allra minst dig Conny om man bara kommer med denna dåliga attityd.
Du kommer ofta med bra råd, men var snäll och skippa dessa kommentarer som bara ger sur smak.
Till TS. Jag föreslår att ni sätter samman en affärsplan, söker investering alternativt ett banklån och anställer en utvecklare. Då slipper ni två saker, dels utvecklare som går med på att jobba gratis, vilket normalt inte lockar de seriösa i branchen och två, ni slipper sitta och ta skit på ett internetforum.
Om er ide är så bra som ni tror den är, då kommer lån/investering inte vara några problem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Inget av den information som kommit fram i denna tråd har väckt mitt intresse för ett personlit möte. Jag har över 25 års erfarenhet av utveckling och har sett det mesta, om mitt intresse ska väckas så måste det till mer än så här.
Jag har sett massor av dessa "hemlighetsfulla" "erbjudanden" om att de ska berätta/avslöja världens grej vid ett personligt möte. Sen visar det sig att man ska sälja abonnemang på mobiltelefoner eller att det är ett hallelujamöte med scientologerna.
Så jag är inte lättlurad eller naiv, jag har varit med om både den ena och det andra. Någon som inte berättar vem de är eller vad de håller på med har jag inget intresse att träffa. Jag känner deras typ väldigt väl (tyvärr).
Det finns seriösa sätt att hantera hemlig information på, för man kanske inte vill skriva alla företagshemligheter i ett öppet internetforum. Men den hanteringen går inte till så här.
|