 |
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
|
Gäller inte problematiken även dedikerade servrar och servrar/utrustning på colocation också?
Dvsa hur snabbt kan du få tag på leverantören om servern på något sätt inte går att nå?
Kunder betalar oftast för kunskap. Ju mer kunskap en kund har ju mindre behöver de köpa från sin leverantör.
Om kunskapen finns så går det att klustra sin applikation på flera olika servrar. Och litar man inte på sin primära leverantör till 100% så kan man även klustra sin applikation på servrar hos en andra leverantör.
Jag tycker det är bäst att själv har kontroll på alla delar.
Men det är ju inte så enkelt, kanske vill kan istället fokusera på sin kärnverksamhet.
Om kunskapen fattas så skaffar man sig något form av driftavtal där man är garanterad en viss upptid och hjälp dygnet runt.
Senast redigerad av Björklund den 2013-04-14 klockan 09:26
|