Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-29, 17:10 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
Jo, jag vet, ska sätta mig och finslipa alla texter när jag har tid tänkte jag. I alla fall försöka, ibland är det svårt att få till något bra tycker jag.
Detta är jätteviktigt, hitta säljande argument i stället för att bara beskriva dig själv. Prata mer om saker som relaterar till målgruppen och som gör att de känner att du har något att erbjuda målgruppen som de inte kan hitta hos någon annan leverantör. Ja, det ÄR svårt!!! Därför kräver marknadsföring och försäljning mycket funderande, bollande med andra och mycket jobb.

Citat:
Förstod inte riktigt vart du ville komma med Wix-refernsen? Att den nuvarande designen inte räcker till eller att jag alltid ska tänka på att göra webbplatser med minst den där kvalitetsnivån som wix-templaten?
Jämför dina referenssajter med de bästa på WIX och lär dig bli bättre, läs på om andra sajter och lär dig av de bästa, gör sedan ännu bättre sajter än andra kan. Nöj dig aldrig med "lagom" utan gör ditt bästa i vare uppdrag.

Citat:
Jo, det är lite svårt det där tycker jag, att erbjuda någonting som andra inte har.. Och kan väl i dagsläget inte komma på något som jag har jämfört med alla de andra.. Lägre priser, kanske.
Det är detta som är bland det viktigaste du kan jobba med för om du inte har något UNIKT VÄRDE för din MÄLGRUPP, så varför ska de då anlita dig? Då väljer de din konkurrent i stället. Detta måste du fundera ordentligt på. Ta gärna hjälp av människor som vet vad du går för och be dem specificera vad de tycker du är bättre på än andra, vad är det UNIKA med dig och din gärning.

Detta är inte lätt, annars skulle alla kunna bli miljardärer med en knäpp med fingrarna, men så lätt är det ju inte.

Citat:
Jag siktar väl främst in mig på privatpersoner och mindre/små företag.
Det är en på tok för bred målgrupp, det är ju i princip alla!

Tänk igenom hur mycket jobb hinner du med på ett år om du jobbar heltid? Hur lång tid tar det för dig att marknadsföra och sälja in ett enda uppdrag? Hur lång tid tar det att leverera detta uppdrag? Låt oss säga som ett exempel att det tar dig 2 dagar att marknadsföra och sälja in uppdraget, Det kanske tar 3 dagar att utföra uppdraget. Då hinner du med 30 uppdrag på ett år, verkar det rimligt om du jobbar heltid och tar ut 5 veckors semester?

Definiera en målgrupp som har maximalt 30*3 dvs 90 i din målgrupp. se till att ta 30% av den målgruppen som dina kunder. Känns målgruppen för stor så minska den ytterligare, tills du får kanske över 50% av målgruppen som kunder. Tänk på att ju större målgrupp desto fler tuffa konkurrenter. Mindre målgrupp => färre konkurrenter att fajtas mot.

Definiera en enda kund som är din idealkund (inte att förväxla med den svåraste kunden att fånga), se till att du kan erbjuda någon UNIKT VÄRDE som inga konkurrenter kan erbjuda till denna kund.

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 17:22
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat