Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-24, 13:25 #17
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vi kanske missförstår varandra allihopa Jag tolkade det som att hans kommentar där endast gällde antalet klagomål på WN.
Stämmer bra det.
Om ett företag har 100k kunder och en procent är missnöjda så är det alltså 1000 potentiella människor som kan skriva och klaga på WN.
Om ett företag har 10k kunder så är det ju bara 100 stycken.
Så tar du ration av detta och slår ut på de klagotrådar som finns så är nog inte de större webbhotellen mer drabbade eller sämre. Ett klagomål på ett mindre webbhotell borde då värderas som 10 på ett större (ett exempel nu utan någon backup på siffrorna).

Kikar man här:
Oderland: http://www.allabolag.se/5566808746/bokslut
City: http://www.allabolag.se/5566307806/bokslut
Binero: http://www.allabolag.se/5566890397/bokslut
Loopia: http://www.allabolag.se/5566339304/bokslut

Så ser man att Oderland oavsett vad de själva försöker säga är betydligt mindre på marknaden. Att skylla på att gratiskonton ökar tillväxten stämmer ju inte då dessa inte genererar någon omsättning eller vinst. Givetvis får de då mindre klagomål på sig då det har betydligt färre kunder.
Sen kan de givetvis erbjuda en bättre tjänst än de stora men att gå efter antalet klagomål på WN eller andra forum blir ganska missvisande.

Telia är IMO en klart bättre leverantör av telefonitjänster än Bosses telebyrå men söker man efter klagomål på nätet så finner man givetvis fler på Telia än Bosses. Gör det då Bosses till en bättre tjänst?
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat