Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-22, 22:54 #5
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det är för en Minecraft-server eller?
I så fall fungerar inte CDN-lösningar som CloudFlare utan du måste filtrera trafiken och det är ganska avancerat iom att spel använder UDP. Det finns lösningar men de som är bra är väldigt dyra.
"Spel använder UDP". Finns ingen standard där det sägs att spel använder varken TCP och UDP - beror ju helt och hållet på vad för speltyp det är och om pingen är av stor betydelse.

Har arbetat inom spelutveckling, MMORPG, och då var det TCP som gällde. Viktigt att alla paket kommer fram. Skulle vi däremot jämföra mot Counter-Strike, FPS, så är det mer viktigt att ha en väldigt bra flyt än att något paket skulle skickas 2 sekunder senare.

Varför du nämner CDN inom spel förstår jag inte heller. CloudFare som många andra liknande tjänster fokuserar på http/s, statiskt content. Att använda CDN till något som detta rekommenderar jag inte.


@Dakota
Fokusera inte på självaste Minecraft, utan på en server som kan palla trycket. Jag förstår fortfarande inte hur ett botnet riktat mot en Minecraft-server kan vara så stort att det drar ner servrar(plural?), gång på gång. Inte alla sitter på ett botnet, utan i många fall använder andras och då brukar de ta en viss slant för det.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat