Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det är ju dock en lek med siffror som bara är en PR-ploj, det ordinarie priset är snarare 90 kr. Det priset du hänvisar till gäller endast första året. Jag tycker man bör göra det enkelt för kunderna med ett och samma pris. Nu syftar det bara till att lura och förvirra kunder som inte har bägge ögonen med sig.
|
Vår avsikt är givetvis inte att försöka lura några kunder. Vi är extremt tydliga med vårt pris på .se domäner, både det första och följande år.
Citat:
Tycker personligen man som webbhotell bör städa rent i sitt eget hus innan man kritiserar andra på det här viset. Tycker inte heller det är ett ställningstagande ett webbhotell bör göra. Hade ni velat göra någon verklig skillnad i viktiga frågor hade ni kunnat ta ställning mot att hosta sidor från miljöskadliga och oetiska företag eller något i den stilen.
|
En av de viktigaste frågorna som FS Data är engagerad i, sedan många år tillbaka, är miljöfrågan. FS Data är en av Sveriges mest miljövänliga leverantörer av webbhotell och servertjänster. Förutom strömsnåla servrar, virtualisering osv (som i princip alla leverantörer har) så är våra serverhallar designade med miljön i åtanke. Ett exempel på det är att hallarna kyls av vatten från Öresund, som därefter återvänds till fjärrvärme i Helsingborg.
Sedan kan jag känna att det enda inte behöver utesluta det andra. Ingen leverantör kan möta alla krav och önskemål. Vi försöker åtminstone att "välja våra strider" med omsorg.
Citat:
I praktiken är det här hur som helst ett tomt och meningslöst ställningstagande. FS Data har lyckligtvis aldrig varit förstahandsvalet för domänregistrering i Sverige och detta ställningstagande lär knappast förändra det.
|
Ja, om man enbart tror att en prissänkning ska göra ett företag till förstahandsvalet för domänregistreringar så har du helt rätt. Vi har dock lite fler saker än så planerade.
Citat:
Hade ni velat förhindra domänspekulation hade ni väl kunnat dubbla priset istället? 
|
Ingen dum idé. Jag ska bestämt tipsa några branschkollegor om det.