Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Hade jag fått IBAN nummer med till ett bankback så pengarna man överförde automatiskt blev till fysiska pengar som kom direkt till bankfack så hade det varit helt perfekt lösning.
I Sverige är det nästan omöjligt med kontanter, max summan man kan ta ut i svenska ATM är ju så låg så tiden gå till ATM kostar mer.
|
Det är förvisso en poäng, men man kan ju inte få allt
Håller verkligen med att det är otroligt med bankernas "skräck" för kontanter. När vi senast behövde en summa kontanter, 30.000, så det är inte ens en så stor summa, skulle det ta antingen 3 dagar (!) att få hämta ut dem på bankkontoret, eller så rekommenderade de att vi använde alla företagets betalkort och gjorde kontantuttag, max 8.000 per dygn eller nåt sånt.
Idag har de tom tagit bort möjligheten att få ut pengarna på banken, oavsett hur länge du väntar. Närmsta bankkontor där vi kan få ut kontanter i den banken ligger enligt deras uppgift 8 min härifrån, och då har vi företaget i Helsingborg. Sjukt.
Senast jag pratade med den rekommenderade de oss att "skaffa fler betalkort, de har ju ändå ingen årsavgift". Haha.