Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Men alltså, du kan ju inte vara riktig. Självklart är inte alla politiker korkade. De är helt vanliga människor dock med ett jävligt krävande jobb. Och vanliga människor är inte heller boskap eller korkade, de fungerar exakt som du och jag gör - de har bara lite olika åsikter. Du har t.ex. extrema åsikter i skattefrågor, vilket inte gör dig till vare sig boskap eller korkad.
Jag fattar inte varför jag försöker, det måste ju vara så att du uppnår någon form av sexuell njutning av att provocera. :P
|
Boskap är en okej beskrivning om man utvecklar det lite, största delen av befolkningen är totalt styrda eller om man ska vara lite extrem slavar under samhället.
Där hela livet nästan går ut på vara styrd på många sätt, behöva gå upp varje dag och jobba och komma hem sent.
I grunden nästan exakt samma mönster, hela livet för största delen av befolkningen.
Ingen större skillnad i princip när det gäller djur som boskap som blir vallade eller människor.
Jag har väl kanske annan åsikt vad riktigt frihet betyder. Att tvingas göra saker hela livet kommer jag aldrig anse som riktigt frihet.
Bara kolla i butiker eller på andra ställen, folk trängs som boskap lika mycket där som när djuren ska äta.
Anser nog till och med att fria djur har större frihet än största delen av befolkningen.
Så en kossa innanför ett stängsel eller en människa innanför samhällets stängsel skiljer kanske inte så mycket. Skillnaden är att människor försöker inbilla sig att dom är helt fria eller kanske mer hjärntvättade. En kossa kanske inte kan tänka lika mycket, åt andra sidan kanske bättre att inte behöva det.