Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-13, 00:03 #20
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det innebär med andra ord att ju mindre man kan desto mer får man för pengarna hos er Ni behöver inte alls fixa till hackade sajter som kunderna struntar i - det är helt och hållet kundens ansvar, om de inte åtgärdas inom en rimlig tidsperiod kan ni välja att stänga ner dom annars. De kunder du talar om som med "med nöd och näppe lyckas med att logga in i WordPress" har naturligtvis en hel del att lära sig och det är väl rimligt att de får lära sig på egen hand utan att ni ska leka lärare? I så fall är det väl ändå bättre att ni erbjuder kurser och guider på er hemsida? Nu känns det bara som att ni till varje pris vill ha varje svensk som kund oavsett kunskapsnivå och att det i slutändan blir de som väljer att lära sig något som förlorar på det hela.

Att sådan support inte tar tid stämmer självfallet inte heller. ALL support tar tid. Din formulering "Det är väldigt sällan vi nekar en kund hjälp" är väl ett tydligt tecken på det.

Det är väl inte särskilt svårt att skriva detta på er hemsida:
"Om er sida blir hackad så hjälper vi gärna till."?

Det är trots allt väldigt många som råkar ut för detta någon gång. Den enda vettiga anledningen till att ni inte skulle skriva detta är för att ni inte vill att det ska vara allmänt känt. Att ni assisterar med frågor och problem som rör era egna system är ju en självklarhet så det behöver ni knappast skriva om. Att det skulle bli en lång lista utöver detta tror jag knappast på

Ett webbhotell som inte erbjuder denna mjukvarusupport torde vara mer attraktivt för mig och andra som inte har det minsta behov utav sådan men vi borde väl också få denna support då om vi vill slippa slösa tid på att reparera säkerhetshål? Det är ju som sagt var bra att veta vad som ingår i supporten.

Ni har naturligtvis all rätt i världen att erbjuda denna service men på dig låter det som att det är en service som bara ingår för vissa kunder för att de ska kunna fortsätta ge er en dryg hundring i månaden. Jag förstår mycket väl också att detta är rena affärsmässiga beslut med syftet att attrahera kreti och pleti men det innebär inte att det gynnar mig som kund.

Du behöver dock inte bry dig om mina åsikter för fem öre, jag är EN kund och jag hade själv inte brytt mig det minsta om jag vore du

Det vore hur som helst intressant att veta hur övriga webbhotell hanterar detta problem.
Problemet eller vad man ska kalla det är väl snarare att de kunder som inte klarar ut det själva, också ogärna lär sig det heller då det är en hel del att sätta sig in i om man ska börja från noll. Och för åtminstone mig handlar det inte så mycket om att kunden ska fortsätta betala sin månadskostnad, utan mer om att kunden ska vara nöjd med tjänsten och kunna fortsätta med att driva sin webbsida.

De flesta som får sin sajt hackad utgår ju tråkigt nog för att vi fått ett intrång och inte de. De har svårt att förstå att det går att hacka en hemsida enbart, utan tror att det alltid handlar om serversäkerheten. Sen kikar vi ju alltid på hur ett intrång skett för att vi i varje fall till 100% vill veta att det bara lokalt för den kunden, men det är ofta nödvändigt att göra även för att kunden inte vill tro på att en webbsida som sådan kan bli hackad.

Men men, ser att vi har ganska skilda åsikter om hur det bör hanteras, och tur är väl det, annars hade det inte blivit mycket till diskussion.

Vad gäller guider på vår hemsida så finns det säkerligen saker som kan bli bättre eller enklare. Det är något vi jobbar kontinuerligt med, men jag skriver upp på min lista att kika lite extra på detta.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat