Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Den support som .SE Registry tillhandahåller är riktad mot .se-ackrediterade registrarer och nås då på [email protected]
(- denna adress bör endast användas av slutkunder i det fall klagomål eller anmälan skall göras gentemot registrarer som bryter mot gällande registraravtal, samt för ett par andra (sällsynta) ändamål.)
|
Kan man maila klagomål till .SE och klaga på .SE Direkt.
Vem läser mailet då?
Om jag på min fråga hade fått ett mail svar från .SE Direkt där jag sett att ärendet (som nu var felskickat av mig) var vidarebefordrat från .SE till .SE Direkt, då hade jag inte haft några funderingar.
Men vad jag kan se på svaret så är det ett direktsvar från .SE Direkt.
Av detta drar jag slutsatsen att .SE Direkt läser inkommande mail till
[email protected] (den epostadress som visas på
http://www.iis.se)
En slutsats till är att klagomål på registrarer kan endast framställas till alla registrarer utom just .SE Direkt.
Situationen är densamma som om jag som sköter redovisning i mitt AB också skulle få agera revisor för detsamma.