Ämne: Iphones.nu
Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-21, 09:54 #7
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
Håller också med vad ni säger.

Jag förstår varför Apple tog dom domänerna du listade. Aplestore.com är för likt Applestore.com, dom andra 7 domänerna var ordet Iphone med men dock innehöll domänen/sidan porr och det kan skada varumärket.

Men hur är det med Iphonebutiken.se, Iphone.se, macdekaler.se?
Ingen av dom domänerna/sidorna skadar apples varumärke tycker jag.

Det är ju dock upp till apple att bestämma vad som skadar deras varumärke. Tex så kan dom tycka att designen på sidan inte lever upp till deras standard, eller att det skrivna spåket, eller meningen med texten inte reflekterar apples filosofi såna saker som för oss är bagateller är egentligen tillräcklig grund för att dom ska ta den.

Grunden till att dom inte har tagit dom är sannolikt för att .SE i det stora hela är en väldigt liten TLD, och juristerna har säkerligen fingrarna fulla med att bekämpa Samsung och andra drakar Men dagen kommer nog.

Sen exemplet: iphonebutiken.se, jag gillar verkligen den här butiken, för dom gör det väldigt bra, men hade jag jobbat för apple så hade jag verkligen reagerat över att dom säljer 3:e parts produkter, d.vs direkte konkurrans för Apple, under en domän som innehåller deras kanske absolut största trademark.

Jag skulle inte alls bli förvånad om apple en vacker dag anlitar ett gäng jurister i Sverige som driver igenom en hel hög med ATF:er och roffar åt sig "sina" domäner.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat