Hej!
NOLL kronor är mitt svar
Har provat att köpa SEO tjänster vid två tillfällen från två större bolag (läs DYRA) och bägge gångarna rasade mina nyckelord. Två veckor efter jag slängde ut dessa Sk SEO experter gick resultaten upp igen. En gång kan vara en slump men jag tror inte att två gånger är det.
Min lärdom.. Det finns inga genvägar! Bygger man en bra och relevant sajt så kommer ju inlänkar helt naturligt, det är ju därför Google värderar dom.
Bäst SEO resultat har jag ironiskt fått när jag SK**** i SEO och lägger mitt fokus på att skapa en bra sajt. Onpage måste ju självklart till för att det ska funka.
Kan tillägga att jag har ett par vassa konkurrenter som har betydligt mer resurser än mig både när det gäller personal och pengar. Deras innehåll är dessutom lika bra som mitt måste jag tyvärr medge men jag rankar ändå bättre än dom på de ord vi slåss om.
Jag är inte så tekniskt lagd men jag är övertygad om att det är deras SEO jobb som skadar dom.
Alla sidor är ju olika också så enda sättet är att testa sig fram och komma ihåg att det KOMMER ATT TA TID om det är en "utsatt" bransch vilket ju er är.
Snåla heller inte med att köpa in rätt mjukvara som kan hjälpa dig övervaka det som händer.
MVH
R