Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Att bara visa driftstatusen för inloggade kunder tror jag inte är en bra idé. Som blivande kund är detta något man gärna tar en titt på (även om man som sagt var ska vara ganska skeptisk) och finns det inte publikt misstänker nog många att företaget har något att dölja.
|
Tog en titt på de vanligaste hotellen och kan inte hitta någon som visar det publikt, om dom ens visar historik för kunderna överhuvudtaget går inte att se. Om man då som ensamt hotell visar historik publikt kan detta missgynna mer än det gynnar skulle jag tro, tycker som gregoff att det enbart är befogat för att befintliga kunder ska kunna berätta för sina besökare etc. vad som har hänt osv. inte så mycket för att nya kunder ska kunna lättare välja ett webbhotell. Dessutom är det så att många av vår egna incidenter kräver tekniskt kunskap för att kunna förstå och begripa om dom är något som normalt kan hända ett webbhotell eller om de bara just händer i det aktuella webbhotellet, och denna förståelse och kunskap krävs ju för att kunden ska kunna jämföra olika webbhotell, vilket ju inte heller går eftersom alla webbhotell inte kör samma tekniska plattform. Ett vanligt webbhotell på single server har ju tex. aldrig problem med att ett SAN går offline, och ett lastbalanserat webbhotell har ju aldrig kunder som drabbas när olika specifika servrar går ner. Men som sagt, vi kommer inte visa det publikt om inte de flesta andra webbhotell gör samma sak. Vi hänsvisar till pingdoms upptidsgrafer vilket jag tycker borde räcka för nya kunder, och det är ju inte alla webbhotell som visar sådan info heller.