Citat:
Ursprungligen postat av daniel_
Självklart får man "räkna med" med viss nertid när man ligger på ett webbhotell. Det är egentligen inte det som är problemet. Problemet är att Loopia, som väl är bland de största i Sverige, är näst intill oförmögna att informera sina kunder om problem som uppstår.
Oavsett om jag står på perrongen och väntar på ett försenat SJ-tåg, på flygplatsen och väntar på att få se mitt flyg eller när mina webbplatser ligger nere så finns det en liten sak jag vill ha som kund, och det är information. När det gäller webben går detta att automatisera, vilket Bineros driftsida tydligt illustrerar. För mig finns det bara en rimlig förklaring till varför Loopia, Sveriges största webbhotell, använder en manuell blogg som driftsida och det är att man helt enkelt inte vill vara öppen med hur mycket nertid man har.
|
Loopia är störst fortfarande skulle jag tro. Det där gäller väl emellertid de flesta webbhotell? Är väl i princip bara Binero som varit öppna med att visa "allt" och det är väl tveksamt om det gynnar företaget.