Visa ett inlägg
Oläst 2012-11-09, 16:25 #47
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är nog ändå en ganska liten minoritet som hyser de åsikterna om ordet? Naturligtvis så är det dessa som hörs och syns mest i likhet med extremerna på andra sidan som blir lika skogstokiga de så snart någon på andra sidan yttrar sig. Det är bara att ignorera sådana ytterligheter eftersom det är ungefär lika lönt att diskutera med sådana personer som det är för Reinfeldt att samtala med Jimmie Åkesson.

Vad gäller gärningsmän så är det knappast relevant i sammanhanget. Det är polisen som ska göra bedömningen om ett signalement ska gå ut till allmänheten eller inte; inte du, jag eller massmedia.
Jag tror knappast att Åkesson kvalificerar sig som "extrem" i något sammanhang (för jag antar att det var honom du syftade på), möjligen är han extremt träig, en egenskap som han delar med majoriteten av våra sk politiker.

Sedan att det här med signalement inte skulle vara relevant håller jag inte med om. Det finns många exempel där polisen gått ut med signalement där de sedan fått backa och "göra en pudel" då mediadrevet gått loss. QED.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat