Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Kan instämma helt med Dan angående Schenker. Deras kundtjänst är bland det absolut sämsta jag varit med om. Inställningen är ungefär "jaha, då har väl något blivit fel antar jag". Precis som för många andra företag idag så är priset den enda anledningen till att de fortfarande existerar. Posten är absolut trevligast att ha att göra med fortfarande men hur länge det håller återstår väl att se. Väljer alla det billigaste alternativet så blir det som det blir till slut.
|
Posten:
- Kan inte uttala mig om Schenker i det fallet, men vid jämförelse med DHL och Posten, så kommer man oftast till DHLs kundtjänst direkt eller kanske efter 1/2 minut väntande, medan ringer man Posten mitt på dagen så sitter man oftast i kö på allt mellan 5-15 minuter. Värst är det till de digitala tjänsterna. Kommer ett paket bort, så är min erfarenhet att det alltid (utan undantag) tar längre tid att kontakta mig efter att man har spårat/hittat paketet. Jag kan bara inte se det som bättre kundtjänst.
- Att sedan Skicka Direkt tjänster, som många företag använder, är mer nere än uppe gör Posten knappast till ett bättre alternativ.
- Dock har Posten snabbare leveranser till glesbygden och fler utlämningsställen.
Man får het enkelt väga detta mot priserna att skicka spårbart om det är det man vill och behöver.