Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-26, 11:37 #7
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av aelander Visa inlägg
Det är korrekt att det i mitt företag endast behövs en som tar emot supportsamtal. Och vi har gjort tidsstudier senast i våras över en 2 månadersperiod, som visar att tidsåtgången vid endast några få tillfällen överstigit 2 h per vecka - effektiv tid. Och då har kunden aldrig jäktats.

Jag har ingen aning om hur många kunder Binero har, men om de har 10-15 personer i supporten så bör de ha långt över 100 000 kunder.

Att som kund få prata med en speciell person på support är ett organisatoriskt problem hos leverantören i exemplet här Binero. Eller är det kanske så att deras miljö skapar många problem och därför kräver extra mycket support. Det finns ju indikationer på att så är fallet efter vad som signaturen Nilson beskriver.

Jag tror att kan vara dags att ta in en konsult som ser över de arbetsrutiner man har. Det finns stora pengar att tjäna!!
Nils sitter väl inte upptagen hela dagen med ett ärende och jag förmodar att han kan ringa ut, dvs ringa upp kunden när han blir ledig.

Hur svårt kan det vara ...
Nu tänker inte jag sänka mig till den nivån att jag diskuterar andra leverantörers ev problem och att jag tog Binero som exempel var bara för att ärendet handlade om dom.

Vad man måste tänka på är att en support inte endast har kontakt med personer som har problem. Vet inte hur många gånger jag fått samtal som handlat om "Vad kostar tjänsten XYZ per månad?" och har då ibland inombords lust att svara "Ja om du kollar på vår hemsida står det i typ font 36 där" men det gör man ju så klart inte. En support får alltså hantera alla möjliga ärenden så hög belastning behöver alltså inte automatiskt innebära att man har problem.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat