Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-26, 11:29 #6
aelanders avatar
aelander aelander är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 146
aelander aelander är inte uppkopplad
Medlem
aelanders avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 146
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Det jag menade nu var ett företag i tex Bineros storlek. Om dom då är säg 10-15 st som sitter och tar emot inkommande ärenden och någon bums ska prata med Nils, men det visar sig att Nils satt upptagen i ett helt annat ärende som han då skulle behöva avbryta för att prata med mig som bums skulle prata med just han så förstörs arbetsrutinerna.
Det är korrekt att det i mitt företag endast behövs en som tar emot supportsamtal. Och vi har gjort tidsstudier senast i våras över en 2 månadersperiod, som visar att tidsåtgången vid endast några få tillfällen överstigit 2 h per vecka - effektiv tid. Och då har kunden aldrig jäktats.

Jag har ingen aning om hur många kunder Binero har, men om de har 10-15 personer i supporten så bör de ha långt över 100 000 kunder.

Att som kund få prata med en speciell person på support är ett organisatoriskt problem hos leverantören i exemplet här Binero. Eller är det kanske så att deras miljö skapar många problem och därför kräver extra mycket support. Det finns ju indikationer på att så är fallet efter vad som signaturen Nilson beskriver.

Jag tror att kan vara dags att ta in en konsult som ser över de arbetsrutiner man har. Det finns stora pengar att tjäna!!
Nils sitter väl inte upptagen hela dagen med ett ärende och jag förmodar att han kan ringa ut, dvs ringa upp kunden när han blir ledig.

Hur svårt kan det vara ...
aelander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat