Citat:
Ursprungligen postat av aelander
Det är just detta som fungerar! Personlig relation mellan leveratör och kund underlättar. Man vet var man har varann. Jag har ca 1000 kunder som jag levererar webhosting till och, JA jag har koll på minst 98% av mina kunder.
|
Beror ju självklart på företagets storlek. Om du då är ensam på företaget blir det ju automatiskt så att den person kunden vill prata med är just dig, annars skulle dom välja en annan leverantör.
Det jag menade nu var ett företag i tex Bineros storlek. Om dom då är säg 10-15 st som sitter och tar emot inkommande ärenden och någon bums ska prata med Nils, men det visar sig att Nils satt upptagen i ett helt annat ärende som han då skulle behöva avbryta för att prata med mig som bums skulle prata med just han så förstörs arbetsrutinerna. Man försöker alltid att få till ett vettigt flöde i en support med jämn fördelning mellan olika personer, ärenden till second line etc. Om då kunden ska bestämma vilken specifik person den ska prata bryts dom rutinerna och blir ett problem om det sker i stor utsträckning.
Däremot ser jag det inte som något problem om man istället skulle skicka ett mail till Binero med "Att: Nils" för att han vet vad mitt ärende handlar om.