Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-16, 12:48 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
När det gäller Göteborg så går utvecklingen mer baklänges. Jag har en hybridbil (och ligger långt under 120 g/km CO2) och jag får inte längre miljötillstånd för parkering och fordonet kommer heller inte vara undantaget för trängselskatt. Precis samma fordon var undantaget i Stockholm fram tills nyligen när även de tog bort undantagen för miljöfordon.
Rätta mig om jag har fel men tanken med trängselskatten är väl inte enbart att den ska gynna vår miljö? Den är ju, som namnet antyder, minst lika mycket till för att minska trängseln i de centrala delarna av staden. Den som åker bil till jobbet varje dag spenderar ganska många timmar i köer varje år. Åtskilliga personer tar bilen in till stan på helgen trots att de inte alls behöver det. Det är dessutom en samhällsfara när utryckningsfordon har svårt att ta sig fram. Sedan har Göteborg av tradition haft sämst luft i Sverige och det måste vi göra något åt. Det är inte så att en miljöbil bara spottar ut vatten ur avgasröret I dagsläget är det näst intill barnmisshandel att skaffa barn om man bor i de centrala delarna av Göteborg (Stockholm med för den delen).

Måste även ge en eloge till Anders som visar hur absurda Patriks idéer är även i praktiken
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-16 klockan 13:06
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat