Ämne: DatingFactory
Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-14, 22:28 #10
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det finns de som drar in mer än så på att handla med skrot också, det innebär inte att de flesta lyckas om de börjar med detta... Det är självklart lätt att hävda vilka siffror som helst utan att visa upp några bevis Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.
Jag kan som oberoende tredje part intyga vad Knullis säger. 30K/månaden är f.ö lite pengar i jämförelse med resten av affiliatevärlden, så jag förstår inte varför du finner detta orimligt.

Vad beträffar cheferna tror jag inte du pratat med en enda av dem, och jag tror heller inte att du känner till deras arbetsförhållanden; Tanya Fathers, den "importerade chefen", var frun till World Dating Partners ägare, och skapade sedan DatingFactory. Det har alltså ingenting med 'importerad arbetskraft' att göra - att du gör sådana antaganden utan att ha substans/bevis är rent ut sagt sjukt.

Citat:
Vad jag menade med att småsajterna inte tjänar några pengar handlade inte om provision eller dylikt utan att bolaget tjänar lika mycket på 1000 småsajter med 5 kunder vardera som en större med 5000 kunder. Lyckas man inte något vidare så är det för det mesta bättre att satsa på något annat än att harva vidare med något som inte fungerar, antingen på grund av att det knappast går att erbjuda något unikt gentemot konkurrenterna (vilket är ganska typiskt för white label-system), för att marknaden saknas eller för att man helt enkelt inte är bra på det man gör. Det gäller oavsett om det är dating eller mobilspel. Man måste som företagare se till lönsamheten framför allt.
De tjänar mer på en stor sida med 5000 kunder eftersom de administrativa kostnaderna är mycket lägre.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat