Citat:
Ursprungligen postat av lilljebjorn
Jag kollade på nattklubbar och hittade 3 halvrelaterade nattklubbar. För mig som besökare så känns det lite som att: "Denna sida rekommenderar inte mig det bästa som finns utan som vad folk har betalat för att få visat".
|
Citat:
Ursprungligen postat av lilljebjorn
Kanske ni skall göra om det lite och lägga till alla turistmål gratis och ev. ta betalt för utförligare information som många gör? De kanske kan få mer information och 3 produkter etc. för 300 per år.
|
Tack för dina kommentarer. Det stämmer att vår affärsmodell går ut på att vi endast visar annonser från kunder som betalar (i kategorier som är kommersiella av sin natur, kategorin "vägsträckor" är t.ex. avgiftsfri men där kan inte heller företag annonsera). Vi har övervägt detta noga och för oss, våra kunder och våra besökare fungerar detta i de flesta fall riktigt bra. Nattklubbar är dock en av de kategorier där det fungerar dåligt, och frågan är om den ens skall vara kvar för det är ju tveksamt om det intresserar våra besökare speciellt mycket.
En del av våra branschkollegor har valt den affärsmodell du föreslår. Det leder dock till mycket frustrerade besökare, man klickar och klickar men hittar sällan information som är värd att se. Bara rubrik och en kartposition. Och många gånger är tyvärr inte ens den lilla informationen korrekt eftersom de register man kan köpa är såpass dåliga.
Vi tror att man som besökare vill använda vår webbplats på ett annat sätt. Självklart är detta dock något vi utvärderar kontinuerligt och vi är mycket tacksamma för åsikter som dina.
Några kommentarer på den nya framsidan? :-)