Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-30, 21:51 #3
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Exclamation Utanför tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Helt ovidkommande, men taggen "humor" börjar mer och mer bli relevant för denna tråden.
Jo, som jag skrev för ett tjugotal inlägg sedan.
Dessa otaliga avvikelser från ämnet kan säkert vara ganska roande, även om det är trist att trådens viktiga ämne blir lidande av detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Högst personligen är jag hundra gånger mer intresserad av Googles nutida och framtida ändringar av sin algoritmer än denna skitsida, men det är jag det.
Själv är jag inte ett dugg intresserad av Googles algoritmer, eftersom dessa väl skyddade algoritmer, som ingen egentligen vet något om, i huvudsak är relevanta för dem som tänker kortsiktigt och försöker fuska sig igenom optimeringar.

Det kan däremot finnas något relevant i diskussionerna runt hur ändringar av algoritmerna påverkat rankningen av sidor... om man lyckas sålla bort alla oväsentliga spekulationer om algoritmerna. Det är dock inte så ofta algoritmförändringar berör mig eftersom jag arbetar med mer långsiktiga optimeringar, alltid i enlighet med Googles föreskrifter.

Bedrägerier av den typ InArchive ägnar sig åt - vilket för övrigt är direkt avhängigt sökmotorernas algoritmer - är å andra sidan högst intressant. Hur väl "scams" av denna typ lyckas visar hur bra eller dåliga algoritmerna är, och utifrån sajter som InArchive kan man dra viktiga slutsatser.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat