Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-30, 18:22 #96
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Även en kund i samband med mitt jobb har fått ett mail från dig
Ok, vilken kund är det?

Citat:
Det är ett intressant ämne och givetvis inte rätt att andra sidor kopierar ens innehåll, utan lov.
Glad att du instämmer i detta, och att det så här långt inte är en enda i denna tråd (eller någon annanstans, mig veterligen) som gett Nikke Lindqvist medhåll i hans synpunkter.

Citat:
Dock kan även jag tycka att det vore intressant att veta din bakgrund för att kunna väga hur tung din expertis inom området är.
Men varför det?
Till vilken nytta för exakt vad i denna tråd?

Citat:
Eftersom du inte varit så aktiv här på WN så är det svårt att bedöma hur kompetent du är inom ämnet.
Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum).

Vad är det för kompetens du vill bedöma specifikt?
Om SEO? Har du noterat att tråden handlar om InArchive.com (v.v. se första inlägget av Nikke Lindqvist)?
Om InArchive? Du är fri att göra vilken bedömning du vill, precis som alla andra, utifrån de fakta jag presenterat, liksom mina tillhörande synpunkter på dessa fakta.

Citat:
Varför inte vissa presenterar sig här och vad för kunskap de har i bagaget är troligtvis för att de är allmänt kända antingen här på WN eller inom SEO-världen.
Det tror jag inte. För det första kommer det väl nya användare någon gång om året, eller? För det andra spelar det väl ingen roll om de skrivit ett antal inlägg? Alla måste väl ha skrivit sitt första inlägg någon gång, eller hur?

Frågorna om mig är inte relevanta för någonting, men speciellt inte för vad denna tråd handlar om.

Citat:
Flera här i tråden har under många års tid byggt upp ett varumärke kring sig själva och genom antingen personliga bloggar eller olika svar i trådar här på WN visat deras kunskap.
Varumärke? Som vad? "Trådförstörare"?
Jag känner ingen här i tråden och bryr mig inte det minsta om vem var och en är. Det enda jag bryr mig om är trådens ämne. Jag är inte här för att bygga upp något "varumärke". Den som vill göra detta är naturligtvis fri att göra så, och tycker du inte det då är rimligt att de som inte vill detta inte heller ska behöva göra detta?

Citat:
Givetvis ska fakta tala.
Det är min åsikt att fakta talar för sig själv. Är du eller någon annan inte nöjd med alla fakta som jag givit om InArchive, så ta då gärna upp detta på ett konkret sätt, i stället för oväsentligheter!

Citat:
Men det ämnet som diskuteras här och kring den teorin du har finns ingen konkret fakta, utan endast empiriska exempel, exempelvis en kund eller flera sajter man själv har.
Något mer faktaspäckat än den information du har fått genom mig om InArchive tror jag är svårt att hitta (och kanske speciellt inte i detta forum). Men om du saknar fakta om InArchive så diskutera då dessa fakta som du tycker saknas istället för mig.

Citat:
Så utan att visa vilka källor du grundar din teori på blir det svårt att ta den seriöst.
Vilka källor? Alla käller uppges mer detaljerat än vad jag anser någon kan begära. InArchive, Google, etc. Vad är det för källor du pratar om?

Citat:
Likväl som en forskare presenterar sina källor i sina forskningsrapporter för att man ska kunna kontrollera underlaget för en påstådd teori.
Vad jag skrivit är inte någon forskningsrapport. Men bortsett från detta så kan var och en enkelt kontrollera precis vad de vill.

Om det skulle vara något du vill veta om mig, varför har du inte bemött mitt ursprungliga mejl och ställt de frågor du vill veta där?

Om det är något om InArchive (och "källorna", vilka det nu kan tänkas vara som du syftar på) du vill veta, varför har du inte ställt någon fråga om om detta., varken här eller som respons på mitt ursprungliga mejl?

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-30 klockan 18:29
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat