Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
patrikweb - jag säger sällan något om dina spekulationer om konkurrenter och vad de kan och inte kan. Tycket det bara är tråktigt att skapa negativ energi men du återkommer med samma gamla tråkiga meddelande om DDoS. Jag har läst det varje gång nu och vi fattar vad du tycker och vi förstår att du tycker du är perfekt. Samtidigt skriver du detta om strömförsörjelse? Du var ju senast nere för att något gick galet med strömen - det tonades ner som det var allas fel utom ditt? Känns som du kastar sten i glashus konstant. Kan du inte lägga ner det? Låt oss försöka skapa lite positiv energi istället!
Som svar på OpenVZ - nej även där har du fel i dina spekulationer - men för att ge dig svar så kör vi uteslutande idag på KVM. Vi kör alltså full virtualisering och inte halvvirtualisering - därav helt separata kärnor. Hoppas du har en riktigt bra dag Patrik...
|
Fast lite skillnad på en olycklig händelse som händer 1 gång per 10 år max, än problem DDoS skapar mer gånger ibland än det finns dagar på månaden.
Samtidigt jag har samma åsikt om DDoS och hantering av det så är det samma gamla avbrott problem. Ska man få ett annat svar så krävs oftast ett annat resultat.
Har alltid sagt att typ inget webbhotell i Sverige har en stabil handlingsplan eller klarar av hantera DDoS effektivt utan stora avbrott. Sedan om man investerar pengar i reservkraft för få stabil ström medan i verkligheten man dör av DDoS 100 gånger mer än det är strömavbrott totalt så får man ju även prioritera det.
Det blir ju lite konstigt när man har en 100% upptidsgaranti men inte har fullgott skydd för DDoS. Lite som att sälja paraply som bara fungerar när det inte regnar ute
Men har haft en väldig bra dag, sol som vanligt och 34 grader i skuggan på dagen. Just nu är fortfarande 26-27 grader ute och lär inte bli så mycket kallare inatt. Kommit hem efter lite mat och några glas vin. Så tycker inte jag har så mycket negativ energi