Nykomling
|
|
Reg.datum: Jun 2012
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jun 2012
|
Ja, jag har varit i kontakt med Double - de hade fasta avgifter. Man kan inte få en affärsidkare att betala oavsett om annonsen visas eller inte - så fungerar ingen annonsmarknad.
Att det finns en rädsla för "fel annonsörer" är ju motiverat om vi pratar oseriös verksamhet och kreditvärdighet - den typen av urval säger jag inget om. Det jag reagerar över är lite resonomang om hurvida annonsen "passar in" eller om de "redan har" något liknande - frågor jag aldrig skulle få från en tidning.
Det finns fler och fler nya nätbutiker i alla möjliga nicher - varför annonserar väldigt få av dem i annonsnätverken? Ett ganska tydligt tecken är om man jämför Adwords-annonserna som dyker upp på Google med utbudet i annonsnätverken - där ser man en hel del företag som annonserar. Så det finns uppenbarligen företag som vill annonsera - sen är min erfarenhet att Adwords inte är särskillt bra. Dessutom behöver Google konkurens. Många av de som annonserar hos Google skulle nog hellre synas på bloggar, forum eller liknande.
|