Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Ja precis, man kan inte acceptera få betala 80-85% skatt om man tar ut sin inkomst som lön.
Även om man klarar sig helt undan 3:12 reglerna och får bara betala 30% kapitalskatt så är även det väldigt mycket förlust.
Det är ju inte någon annans fel att en person är arbetslös, har man inga pengar så kan man inte förvänta sig att kunna äta mer än nudlar.
Som egen företagare har man arbetat hårt för sina pengar från början, mer än vanliga arbetarklassen.
Inte fan gnällde jag att jag inte hade någon inkomst från början och fick jobba 12-18h om dagen samt helger utan betald semester eller grunden några inkomster då.
|
Om nu vi för en principiell diskussion undrar jag om du är för en extremt hög arvsskatt?
Eller tycker du även att barn som aldrig anstränger sig alls men föds med rika föräldrar förtjänar att leva i lyx medan barn som har fattiga/sjuka föräldrar förtjänar elände?
Kan tillägga att jag är egenföretagare som tjänar bra, men inte fan jobbar jag särskilt hårt jämfört med många andra. ;o Så jag kanske förtjänar min höga skatt då...