Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign
Sen tycker jag inte man ska stirra sig blint på ålder, erfarenhet och utbildning.. Visst det kan vara bra i många av fallen, men om vi tar mig som ett exempel..
Jag är en relativt oerfaren (lekt på fritiden i drygt 7-8 år), ung kille på 22 år, och som inte har gått någon utbildning alls (utbildade mig till att bli serviceelektriker). Min position i företaget är ansvarig applikationsdesigner, och vi är belagda i Stockholm.
Jag får över 300kr/timmen (~50 000kr/månad brutto).
Så vad säger det? Jo, att man kan få nästan vilken lön man vill, så länge du är duktig inom det du gör, och kan visa att du hela tiden utvecklas. Man behöver alltså inte alltid ha hög erfarenhet, ha rätt ålder och ha den bästa utbildningen för att få den lön man vill ha.
Detta gäller ju självklart inte alla arbetsyrken, men det är kanske något att tänka på. Vill man så kan man!
|
Håller med dig, är nästan klar civilingenjör med "lekerfarenhet" och fick 130 kr i timmen som IT-Konsult hos min förra arbetsgivare.
Det spelar ingen roll vad man är. Man ska respektera sig själv helt enkelt och inte sälja sig för billigt.