Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen
Bara jag som tycker Loopia har gjort rätt? Om ni själva får en sida kopierad, hur reagerar ni? Om det dessutom är en stor konkurrent till er. Jag är Loopia kund och kommer fortsätta vara det. Jag tycker de har gjort helt rätt. Vem vill ha en stämningsansökan av finska staten? Vad tjänar Loopia på att få en stämning när de säljer ett konto för 100 kr/mån.
Som sagt, tycker de har gjort helt rätt. Dock tycker jag att de borde ha kontaktat domänägaren först.
|
Det handlar om en parodisajt från en organisation. Det finns således inget som helst kommersiellt intresse med i bilden, förutom från Neste Oils sida då. Det hör ju till sakens natur att en parodi måste vara lik originalet. Däremot bör man vara tydlig med att det är en parodi, det vet jag inte riktigt hur det var i det här fallet?
Tycker själv det är riktigt uselt av Loopia. Idag förs en väsentlig del av samhällsdebatten på nätet och webbhotellen måste stå upp för yttrandefriheten. Sverige får inte bli som andra länder i Europa såsom Frankrike eller Ungern där utvecklingen går i helt fel riktning.
Håller med Kjette helt och hållet om att branschen som helhet verkligen inte behöver något sådant här.