Visa ett inlägg
Oläst 2012-05-21, 11:14 #7
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Är det verkligen så tror du? Själv klickar jag i princip aldrig på Wikipedia vid en Google-sökning. Normalt sett söker jag istället på Wikipedia direkt när jag vill läsa något där men jag kanske hör till undantagen Google använder jag bara när jag inte vet vart jag ska.

Gillar också Wikipedia men håller absolut med om att Google borde premiera förstahandskällor. Eftersom de själva ständigt presenterar information i andra eller tredje hand så är de kanske inte så pigga på det.
Fast man vet ju inte alltid om svaret finns på Wikipedia. Söker man på Google får man Wiki-träffen om den finns och om inte så är det ju bara att kolla de resultat man får. Gör man som du riskerar man ju att ändå att få ta sig till Google och göra en ny sökning. Bättre med en sökning än två

I övrigt tror jag som coredev. Oftast enkelt förklarad information (inte alltid 100% korrekt dock, men det är inte alltid jätteviktigt) som är lättillgänglig.

Sen är det ju inte godtagbart att referera till Wikipedia i skolan. Dock brukar jag själv (Master-student) läsa in mig lite på ämnet först på Wikipedia för att sedan läsa böcker/artiklar i ämnet. Lite lättare att förstå de krångliga akademiska artiklarna om man har ett hum om ämnet innan.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat