Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Till Connys försvar så finns det också tillfällen där motsatsen gäller. Om man ska lansera en ganska omfattande tjänst som ska försöka konkurrera på en redan etablerad marknad så krävs det mycket pengar och många mantimmar i utvecklingstid. Det görs exempelvis fortfarande tv-reklam för nya kasinobolag och de är definitivt inte gratis att lansera.
|
Ja, det är sant. Om man ska bygga vidare på existerande tjänster eller slå sig in på etablerade marknader man har bra kännedom om(dvs när riskerna är relativt små eller åtminstone förutsägbara) är det ett bra alternativ om man har pengarna. Det är nog väldigt få här som har pengarna eller kontakterna för att få ihop något sådant dock.
Men om man ska göra riktigt innovativa saker så tror jag faktiskt inte att chanserna för att lyckas ökar speciellt mycket, snarare tvärtom. I väldigt många fall får man fram en tekniskt riktigt bra lösning, men som inte är vad användarna vill ha. Även om man har massa pengar vill man inte kasta iväg dem på en chansning.
Kan man istället testa 4-5+ olika koncept/idéer för samma peng så skulle jag säga att man har många gånger större chans att få till något riktigt lyckat.