Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-14, 08:50 #2
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Connywesth: Är 30 dagar påhittat? Sedan är det precis som vid vår tidigare diskussion bara en myt att man inte kan ha annat än 30 dagar. Det är exakt de dagar man avtalar om och därför kan jag välja 2 dagar om vi så avtalat!

Läs här så vet du till i framtiden http://www.konsumentverket.se/Svar-f...llkor-faktura/


Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Du bör inte hitta på egna betalningsvillkor utan följ det som räntelagen säger, dvs att kunden har 30 dagar på sig från den dag de mottagit fakturan. Dörför är det klokt att vänta ytterligare 14 dagar, innan du vidtar några som helst rättsliga åtgärder. Kunden måste få en ärlig chans att rätta till sitt avtalsbrott.

Påminnelse kan du skicka dagen efter förfallodatum, men du har bara rätt att lägga på en påminnelseavgift om max 50 kr (momsfri upp till 50 kr då det är en finansiell tjänst) om du har ett avtal med kunden om att du får ta ut påminnelseavgift.
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat