Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-14, 03:29 #29
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Conny, rekommenderar du ALLTID .net miljö, oavsett av vilket problem som ska lösas?
Jag jobbar i stort sett enbart i .NET-miljö idag, även om jag ibland kör TSO i stordator, eller Ubuntu på PC-klient/server. eller MAC då det är aktuellt i projekt jag jobbar med. Jag har även jobbat i AS400-miljö i mindre omfattning.

Jag har skrivit både ANSI C, bash-script, ksh-script, C# och VB.NET-kod i Ubuntu (i Mono-miljön). Även lite Ruby-script i Google Sketchup.

Eftersom jag mestadels jobbar i .NET-miljön och den är ganska kompetent så är det yttesrst sällan jag behöver rekommendera något annat. När mina kunder i stort sett till 100% använder .NET så ser jag ingen anledning att föreslå något som bryter upp det och skapar oreda i kundens miljö.

Ute på den kommerciella markanden där företagen med pengar agerar så är det Microsofts plattformsfamilj som råder, då den har ca 90% av marknaden för klientdatorer och senast jag kollade så hade de ca 60% av servermarknaden.

PHP är ett programspråk som det finns många bättre konkurrerande lösningar till. Jag har nyligen kollat en del på Scala och det har ju betydligt starkare typning, abstraktioner, objektorientering och språkstruktur och är tydligare än PHP.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-04-14 klockan 03:42
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat