Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-07, 21:51 #9
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Knös Visa inlägg
Tack för ditt svar.

Enligt person som kontaktat mig är det olagligt att använda ett varumärke i kommersiellt syfte när det gynnar konkurrent som säljer i princip samma sak förutom att det är av annat märke.

Menar du även att det är okej om jag har en sida som enbart handlar om Ernesto Moretta skjortor, dvs min hemsida handlar enbart om Moretta och sedan annonserar iPhones? För skjortor som ord förstår jag är okej marknadsföra sig igenom eftersom det inte är ett varumärke. Enligt lagen (baserat på det jag nämner ovan) borde det inte vara okej att annonsera åt Samsung om jag baserar hela min sida runt iPhones. Visserligen är Apple så pass så stora att dom aldrig kommer bry sig troligtvis. Kan förstått det han sa fel förstås och det är därför jag försöker skaffa lite mer info. Tack.
Jag menar att du, t.ex., kan skriva recensioner om Morettaskjortor och ha annonser för Dressmanskjortor om du så önskar. Det kan aldrig bli ett intrång i Morettas varumärke bara för att du skriver om dem och har annonser för konkurrenter... Däremot om du använder Moretta i ditt namn, deras logga på din sida eller försöker påskina att du säljer deras produkter (men egentligen är det en Dressman eller en piratkopia) så är det en helt annan sak...